Hét érdekesség Salvador Dalíról
2018. május 11. 12:18 Jeki Gabriella Múlt-kor
Korábban
Rendkívül kapzsi művésznek bizonyult
Dalí a művészeti közösségen belül is híres volt a pénzszerzés iránti szeretetéről. Emiatt néha viccesen „Avida Dollar”-nak nevezték, ami Salvador Dali anagrammáját is jelzi, és nem mellékesen a művész kapzsiságára utal. Dalí valójában szinte bármit megtett a pénzért. A híres Chupa Chups nyalóka logóját, illetve az 1969-es Eurovíziós Dalverseny logóját is ő maga tervezte. Szintén megjelent a Lanvin-csokoládé, a brandy és az „alka seltzer” hirdetéseiben is. De ezek csak a legalapvetőbb módjai voltak a készpénz szerzésnek. Egyik gazdag ügyfelét például arról győzte meg, hogy a művéhez használt festéket egymillió darázs mérgével keverte össze. Vagy épp Yoko Onótól követelt 10 ezer dollárt, aki a bajuszából kért egy kisebb darabkát.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- 10 érdekesség a Vöröskeresztről 10:09
- Kortárs ékszerekkel bővült a tél legsikeresebb tárlata a Magyar Nemzeti Múzeumban 10:05
- Filmjeiben a visszafogott előkelőséget testesítette meg Audrey Hepburn 08:20
- Visszautasította a bárói címet a gőzgép forradalmasítója, James Watt tegnap
- Illegális másolás miatt indították el az első számítógépes vírust tegnap
- Udvari intrikák és leszámolások vezettek a Perzsa Birodalom hanyatlásához tegnap
- Medici Katalin megelőző csapásként lemészároltatta a hugenottákat tegnap
- Golda Meir békében és háborúban tegnap