Konzervatív reklámügynökség segíti az angol Munkáspártot
2007. október 9. 11:00
Korábban
Fiatalos lelkesedés formálta a politikai szlogeneket
A Saatchi a konzervatívok megbízása idején kreativitása csúcsán állt. A kampány első lépéseként reklámfilmet forgattak, amelyben az `Anglia hátrafelé halad` szlogen szellemében a Waterloo Bridge-n hátrafelé sétáló embereket mutattak, Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya hátrafelé füstölt, a Comet, a világ első sugárhajtású repülőgépe hátrafelé landolt, a hegymászók visszafelé araszoltak a Mount Everestről, és Michael Heseltine hangja a következőket mondta: `Előre vagy hátra, nem folytathatjuk úgy, ahogy eddig.`
Maurice és Charles |
Az 1983-as választások idején a Saatchi & Saatchi már gazdag és híres volt. Ők nyerték el a British Airways reklámmegbízását: az 1,2 milliós Manhattant egy repülőgép fedélzetére veítették, amely lassan közeledik a Heathrow repülőtér felé, miközben a következőket halljuk: "A British Airways évente több utast szállít az Atlanti-óceánon keresztül, mint Manhattan teljes lakossága." A reklámkampány több díjat is nyert.
Az 1987-es választások idejére a Saatchi & Saatchi még gazdagabb lett, de már jelentkeztek a fiatal és sikerre éhes ügynökségek, hogy kihasítsák a maguk részét a toryk tortájából. A Saatchi & Saatchi készített néhány nagyobb plakátot, de már nem tudott megfelelni az első kampány sikere nyomán kialakult elvárásoknak. Ennek oka részben az volt, hogy 1983-ban a kormány már négy éve hatalmon volt, 1987-ben pedig már nyolc éve. 1979-ben még minden új volt: Thatcher volt az ellenzék vezetője, és a legrosszabb, ami történhetett, az az volt, hogy az is marad.
A Munkáspárt által megbízott Saatchi & Saatchi mára a világ egyik legnagyobb multinacionális reklámügynöksége: feltörekvő politikusok és fiatal szakemberek tanulmányozzák eszközeiket és módszereiket abban reménykedve, hogy tapasztalataik révén megalapozhatják karrierjüket. Alapítói azonban kivonultak belőle, és egy másik, szerényebb méretű ügynökséget hoztak létre, amely a legutóbbi választások előtt a konzervatívok kampányát erősítette. A fivéreket nem különösebben érdeklik a kampányok: Charles ma kortárs művészeti gyűjteményét gyarapítgatja, Maurice pedig eltávolodott a konzervatívoktól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
Kádár
- Bár szakmai tapasztalata nem volt, mégis az MTI személyzeti vezetője lett Kádár János felesége
- Kádárné Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- Negyven éve mutatták be az István, a királyt
- Megfigyelések egy tűrtté vált sportágról: a rögbi meghonosodása Magyarországon
- „Akarom, tudd, mi a fene van velem” – Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- „Akarom, tudd, mi a fene van velem” – Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- Szerelem az illegális kommunista mozgalomban: Kádár János és az ő Piroskája
- Mit keresett Fidel Castro 1972-ben Budapesten?
- Mit keresett a Szent Korona Amerikában?
- Zenei forradalmat jelentett a Beatles első kislemeze 15:05
- Kávéházakban is szobrot állítottak Václav Havelnek, Csehország drámaíró elnökének 12:20
- Bejárta az egész világot Xántus János, hogy tudásából hazája gazdagodjon 10:35
- Számos protestáns ország tiltakozott XIII. Gergely pápa naptárreformja ellen tegnap
- A Szputnyik–1 fellövésével a Szovjetunió sikeresen teljesítette az űrverseny első futamát tegnap
- Búcsúztató bulit rendeztek Janis Joplin megmaradt vagyonából az énekesnő barátai tegnap
- Csaknem hidrogénbombát adott Sztálin kezébe Vitalij Ginzburg tegnap
- Még ebben az évtizedben megnyílhat az Új Nemzeti Galéria a Városligetben tegnap