Konzervatív reklámügynökség segíti az angol Munkáspártot
2007. október 9. 11:00
Korábban
Fiatalos lelkesedés formálta a politikai szlogeneket
A Saatchi a konzervatívok megbízása idején kreativitása csúcsán állt. A kampány első lépéseként reklámfilmet forgattak, amelyben az `Anglia hátrafelé halad` szlogen szellemében a Waterloo Bridge-n hátrafelé sétáló embereket mutattak, Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya hátrafelé füstölt, a Comet, a világ első sugárhajtású repülőgépe hátrafelé landolt, a hegymászók visszafelé araszoltak a Mount Everestről, és Michael Heseltine hangja a következőket mondta: `Előre vagy hátra, nem folytathatjuk úgy, ahogy eddig.`
Maurice és Charles |
Az 1983-as választások idején a Saatchi & Saatchi már gazdag és híres volt. Ők nyerték el a British Airways reklámmegbízását: az 1,2 milliós Manhattant egy repülőgép fedélzetére veítették, amely lassan közeledik a Heathrow repülőtér felé, miközben a következőket halljuk: "A British Airways évente több utast szállít az Atlanti-óceánon keresztül, mint Manhattan teljes lakossága." A reklámkampány több díjat is nyert.
Az 1987-es választások idejére a Saatchi & Saatchi még gazdagabb lett, de már jelentkeztek a fiatal és sikerre éhes ügynökségek, hogy kihasítsák a maguk részét a toryk tortájából. A Saatchi & Saatchi készített néhány nagyobb plakátot, de már nem tudott megfelelni az első kampány sikere nyomán kialakult elvárásoknak. Ennek oka részben az volt, hogy 1983-ban a kormány már négy éve hatalmon volt, 1987-ben pedig már nyolc éve. 1979-ben még minden új volt: Thatcher volt az ellenzék vezetője, és a legrosszabb, ami történhetett, az az volt, hogy az is marad.
A Munkáspárt által megbízott Saatchi & Saatchi mára a világ egyik legnagyobb multinacionális reklámügynöksége: feltörekvő politikusok és fiatal szakemberek tanulmányozzák eszközeiket és módszereiket abban reménykedve, hogy tapasztalataik révén megalapozhatják karrierjüket. Alapítói azonban kivonultak belőle, és egy másik, szerényebb méretű ügynökséget hoztak létre, amely a legutóbbi választások előtt a konzervatívok kampányát erősítette. A fivéreket nem különösebben érdeklik a kampányok: Charles ma kortárs művészeti gyűjteményét gyarapítgatja, Maurice pedig eltávolodott a konzervatívoktól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
régészet
- Különleges kincseket hagytak az utókorra Európa bronzkori kereskedői
- Kereskedelmi utakon érkezett a buddhuizmus Kínába
- Két vallás találkozott Angkorvat templomában
- Már gyerekként kivételes nyelvtehetség volt a hieroglif írás megfejtője, Jean-François Champollion
- Már gyermekként lelkesedett Trójáért Heinrich Schliemann
- Máig nem tudni pontosan, kik voltak a rejtélyes ókori város, Petra építői
- Lumbini buddhista szobrai
- Tutanhamon sírjának felfedezésével mindenkit lenyűgözött Howard Carter
- Furcsa módon eltemetett „vámpírgyermek” sírjára bukkantak Visegrádon
- 10 érdekesség a Vöröskeresztről 10:09
- Kortárs ékszerekkel bővült a tél legsikeresebb tárlata a Magyar Nemzeti Múzeumban 10:05
- Filmjeiben a visszafogott előkelőséget testesítette meg Audrey Hepburn 08:20
- Visszautasította a bárói címet a gőzgép forradalmasítója, James Watt tegnap
- Illegális másolás miatt indították el az első számítógépes vírust tegnap
- Udvari intrikák és leszámolások vezettek a Perzsa Birodalom hanyatlásához tegnap
- Medici Katalin megelőző csapásként lemészároltatta a hugenottákat tegnap
- Golda Meir békében és háborúban tegnap