Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
A jó terméknek is kell reklám
A 16. században Dél-Amerikából Európába behozott burgonya kétségtelenül az egyik legfontosabb növény a kontinens történelmében. A tápláló gumók ugyanis nagy szerepet játszottak abban, hogy kezelni lehessen az európai országokat gyakran sujtó éhínségeket, számtalan ember életét megmentve ezzel. Kezdetekben azonban a furcsa alakú, általában koszos krumpli még korántsem számított népszerű eledelnek. Sokan úgy vélték, hogy mérgező és akár leprát is terjeszthet.
A burgonya megítélése nem is javult egészen a 18. század végéig, amikor a francia gyógyszerész, Antoine-Augustin Parmentier el nem határozta, hogy kerül amibe kerül, de ő megszeretteti a krumplit az emberekkel. Parmentier ezért reklámakciók sorát vetette be az évek folyamán. Krumplivirágból készült csokrokat árusított, burgonya-témájú vacsorapartikat szervezett és még Mária Antónia királynét is meggyőzte arról, hogy viseljen krumplivirág szirmokat a hajában. (Ezzel párhuzamosan a királyné bátyja, II. József Magyarországon éppen adókedvezményekkel igyekezett elterjeszteni a burgonyát.)
Parmentier legsikeresebb reklámfogása azonban kétségtelenül az volt, amikor egy Párizs melletti telkén nekilátott krumplit termeszteni és a kert mellé fegyveres őrséget állított. Mindez megtette a hatását, a helyiek teljese mértékben meg voltak róla győződve, hogy ilyen látványos őrizet mögött csak valami nagyon értékes dolog rejtőzhet. Így mikor, Parmentier visszavonta őreit a földről, az emberek valósággal megrohamozták a burgonya ültetvényt.
Támogasd a
szerkesztőségét!
![2024. nyár: Hírhedt emberrablások](/ih0Ax/article_issue/.275x275/167.jpg)
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
![](https://ad.jumu.hu/www/images/a01f91ced050cecd7355bc9df458a3a2.jpg)
![II. Népesség, település, életmód / 8. Budapest világvárossá fejlődése](/ih0Ax/label/.cut-640x400/770.jpg)
8. Budapest világvárossá fejlődése
II. Népesség, település, életmód
- Időutazás a millenniumi ünnepségekre: 125 éve utazunk a Ligetbe a föld alatt
- Sokáig csak esernyővel lehetett átmenni a budai Alagúton
- Egykor a Városliget zenepavilonjai nyújtották a főváros legnépszerűbb szórakozását
- A gazdag és szegény gyermekek egyaránt birtokba vették a Városligetet a „boldog békeidőkben”
- Széchényi Ödön víziója által a világ második siklójával büszkélkedhet a főváros
- Az idők során szinte minden sportra biztosított lehetőséget a Városliget
- 800 mázsa lőport adott Ferenc József a budai Alagút építéséhez
- A kiállítások és vásárok hozták el az éjszakai fényt a Városligetbe
- Ostromok és újjáépítések kísérik végig a Vigadó történetét
- A poroszok modernebb fegyverzete győzedelmeskedett a königgrätzi csatában tegnap
- Inkább elsüllyesztették a francia hadihajókat a britek, nehogy a németek kezére jussanak tegnap
- Amikor még őstulok sétálgatott a Nagykörúton tegnap
- Bizarr labdajáték jelentette a legnagyobb szórakozást Tikal népének tegnap
- Díjátadóvál zárták az Operaház Szláv szezonját tegnap
- A könyvtárak növekvő népszerűségére mutat rá az OSZK statisztikája tegnap
- Szerelmi csalódásai csak mélyítették Franz Kafka depresszióját tegnap
- Kiváló marketingérzéke is szerepet játszott André-Gustave Citroën sikerében tegnap